FAQ - Otázky a odpovědi
Máte otázky? Podívejte se na naše vybrané odpovědi
Jaká je provozní doba MŠ?
Od 6:00 do 16:00 hod.
Jak mám zapsat dítě do MŠ?
Přijímací řízení do mateřské školy
Zápis do MŠ na další školní rok probíhá v období od 2. května do 16. května. O termínu zápisu jsou rodiče včas informováni v MŠ, na plakátech a na webových stránkách MŠ, V novinách České Kamenice. Zákonný zástupce dítěte vyplní žádost a přílohu k žádosti- evidenční list, na kterém nechá potvrdit vyjádření lékaře. Oba dokumenty najdete v dokumentech ke stažení.Tyto dva dokumenty ve stanoveném termínu řádně vyplněné a podepsané odevzdá v mateřské škole. Neúplně vyplněná žádost, která nebude v termínu stanoveném ředitelkou školy doplněna, je důvodem k vyřazení dítěte z přijímacího řízení!
V souladu se správním řádem je zákonný zástupce seznámen s možností před vydáním rozhodnutí o přijetí či nepřijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání nahlížet do spisu a vyjádřit se k jeho podkladům.
Do 30 dnů po podání žádosti je zákonnému zástupci vydáno rozhodnutí o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání osobně v MŠ v daný termín.
Pravidla přijímání:
1) Předškolní vzdělávání se organizuje pro děti ve věku zpravidla od 3 do 6 let, nejdříve však pro děti od 2 let, které jsou způsobilé plnit požadavky stanovené RVP PV. Dítě mladší 3 let nemá na přijetí do mateřské školy právní nárok. Děti mladší 3 let jsou do MŠ přijímány pouze v případě volné kapacity školy a za předpokladu, že zvládnou základní požadavky RVP PV a hygienické návyky.
2) Do mateřské školy se přednostně přijímají děti, které před začátkem školního roku dosáhnou nejméně třetího roku věku, pokud mají místo trvalého pobytu, v případě cizinců místo pobytu, v příslušném školském obvodu, nebo jsou umístěné v tomto obvodu v dětském domově, a to do výše do povoleného počtu dětí uvedeného ve školském rejstříku.
3) S účinností od 1. 9. 2017 podle §34 odst. 3 školského zákona ředitel mateřské školy rozhoduje o přijetí dítěte do mateřské školy, popřípadě o stanovení zkušebního pobytu dítěte, jehož délka nesmí přesáhnout 3 měsíce. Dětem přijatým k povinnému předškolnímu vzdělávání se zkušební doba neuděluje.
4) Od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne pátého roku věku, do zahájení povinné školní docházky dítěte, je předškolní vzdělávání povinné, není-li dále stanoveno jinak.
5) O přijetí dítěte do MŠ rozhoduje ředitel školy v souladu s novelou č.82/2015 Sb., zákona 561/2004Sb.(školský zákon) ve znění platných předpisů a podle stanovených kritérií. Kritéria pro přijímání dětí v době zápisu do MŠ jsou konkretizována pro nastávající školní rok dle aktuálních podmínek školy a jsou závazná pro rozhodovací proces samotného výběru přijímaných dětí. Jejich aktualizace se provádí zpravidla před vyhlášením termínu zápisu.
6) Při přijímání dětí je nutné dodržet podmínky ustanovení § 50 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů (dítě se podrobilo stanoveným pravidelným očkováním, má doklad, že je proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci). K povinnému předškolnímu vzdělávání lze přijmout i dítě, které se nepodrobilo pravidelným očkováním.
7) O přijetí dítěte uvedeného v § 16 odst. 9 školského zákona rozhodne ředitel mateřské školy na základě písemného vyjádření školského poradenského zařízení, popřípadě také registrujícího lékaře.
8) Děti-občané Evropské unie mají přístup k předškolnímu vzdělávání a ke školským službám podle školského zákona za stejných podmínek, pokud mají právo pobytu na území České republiky na dobu delší než 90 dnů, popřípadě pokud jsou osobami oprávněnými pobývat na území České republiky za účelem výzkumu, jsou azylanty, osobami požívajícími doplňkové ochrany, žadateli o udělení mezinárodní ochrany, nebo osobami požívajícími dočasné ochrany.
9) Děti mohou být do MŠ přijímány i v průběhu školního roku, pokud to dovoluje kapacita školy.
Zápis do MŠ na další školní rok probíhá v období od 2. května do 16. května. O termínu zápisu jsou rodiče včas informováni v MŠ, na plakátech a na webových stránkách MŠ, V novinách České Kamenice. Zákonný zástupce dítěte vyplní žádost a přílohu k žádosti- evidenční list, na kterém nechá potvrdit vyjádření lékaře. Oba dokumenty najdete v dokumentech ke stažení.Tyto dva dokumenty ve stanoveném termínu řádně vyplněné a podepsané odevzdá v mateřské škole. Neúplně vyplněná žádost, která nebude v termínu stanoveném ředitelkou školy doplněna, je důvodem k vyřazení dítěte z přijímacího řízení!
V souladu se správním řádem je zákonný zástupce seznámen s možností před vydáním rozhodnutí o přijetí či nepřijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání nahlížet do spisu a vyjádřit se k jeho podkladům.
Do 30 dnů po podání žádosti je zákonnému zástupci vydáno rozhodnutí o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání osobně v MŠ v daný termín.
Pravidla přijímání:
1) Předškolní vzdělávání se organizuje pro děti ve věku zpravidla od 3 do 6 let, nejdříve však pro děti od 2 let, které jsou způsobilé plnit požadavky stanovené RVP PV. Dítě mladší 3 let nemá na přijetí do mateřské školy právní nárok. Děti mladší 3 let jsou do MŠ přijímány pouze v případě volné kapacity školy a za předpokladu, že zvládnou základní požadavky RVP PV a hygienické návyky.
2) Do mateřské školy se přednostně přijímají děti, které před začátkem školního roku dosáhnou nejméně třetího roku věku, pokud mají místo trvalého pobytu, v případě cizinců místo pobytu, v příslušném školském obvodu, nebo jsou umístěné v tomto obvodu v dětském domově, a to do výše do povoleného počtu dětí uvedeného ve školském rejstříku.
3) S účinností od 1. 9. 2017 podle §34 odst. 3 školského zákona ředitel mateřské školy rozhoduje o přijetí dítěte do mateřské školy, popřípadě o stanovení zkušebního pobytu dítěte, jehož délka nesmí přesáhnout 3 měsíce. Dětem přijatým k povinnému předškolnímu vzdělávání se zkušební doba neuděluje.
4) Od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne pátého roku věku, do zahájení povinné školní docházky dítěte, je předškolní vzdělávání povinné, není-li dále stanoveno jinak.
5) O přijetí dítěte do MŠ rozhoduje ředitel školy v souladu s novelou č.82/2015 Sb., zákona 561/2004Sb.(školský zákon) ve znění platných předpisů a podle stanovených kritérií. Kritéria pro přijímání dětí v době zápisu do MŠ jsou konkretizována pro nastávající školní rok dle aktuálních podmínek školy a jsou závazná pro rozhodovací proces samotného výběru přijímaných dětí. Jejich aktualizace se provádí zpravidla před vyhlášením termínu zápisu.
6) Při přijímání dětí je nutné dodržet podmínky ustanovení § 50 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů (dítě se podrobilo stanoveným pravidelným očkováním, má doklad, že je proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci). K povinnému předškolnímu vzdělávání lze přijmout i dítě, které se nepodrobilo pravidelným očkováním.
7) O přijetí dítěte uvedeného v § 16 odst. 9 školského zákona rozhodne ředitel mateřské školy na základě písemného vyjádření školského poradenského zařízení, popřípadě také registrujícího lékaře.
8) Děti-občané Evropské unie mají přístup k předškolnímu vzdělávání a ke školským službám podle školského zákona za stejných podmínek, pokud mají právo pobytu na území České republiky na dobu delší než 90 dnů, popřípadě pokud jsou osobami oprávněnými pobývat na území České republiky za účelem výzkumu, jsou azylanty, osobami požívajícími doplňkové ochrany, žadateli o udělení mezinárodní ochrany, nebo osobami požívajícími dočasné ochrany.
9) Děti mohou být do MŠ přijímány i v průběhu školního roku, pokud to dovoluje kapacita školy.
Jak mám ukončit docházku dítěte do MŠ?
Docházka dítěte do MŠ je automaticky ukončena při odchodu dítěte do základní školy.
Předčasné ukončení docházky:
Zákonný zástupce má právo ukončit docházku dítěte do MŠ kdykoliv, a to na základě písemné žádosti, s udáním důvodu. Žádost se podává nejméně týden předem k rukám ředitelky MŠ. Následně je sepsána dohoda o ukončení předškolního vzdělávání v mateřské škole. K tomuto dni je zákonný zástupce povinen vyrovnat vůči MŠ všechny závazky. Dnem ukončení docházky dítěte do MŠ si zákonný zástupce odnese všechny věci dítěte z MŠ.
Předčasné ukončení docházky:
Zákonný zástupce má právo ukončit docházku dítěte do MŠ kdykoliv, a to na základě písemné žádosti, s udáním důvodu. Žádost se podává nejméně týden předem k rukám ředitelky MŠ. Následně je sepsána dohoda o ukončení předškolního vzdělávání v mateřské škole. K tomuto dni je zákonný zástupce povinen vyrovnat vůči MŠ všechny závazky. Dnem ukončení docházky dítěte do MŠ si zákonný zástupce odnese všechny věci dítěte z MŠ.
Jaký je režim dne v MŠ?
Den v MŠ
Režim dne je uvolněný a variabilní, stanovena je pouze doba jídla a pobytu venku. Během dne se střídají spontánní a řízené činnosti v souladu se zájmy a potřebami dětí.
Stanovené časy jídel a pobytu venku:
svačina: 8:30 - 9:00 hodin
pobyt venku: 9:30 - 11:30 hodin
oběd: 11:30 - 12:15 hodin
svačina: 14:00 – 14:30 hodin
A JAK VYPADÁ DEN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE?
Denní program má strukturu každodenní činnosti, hru a činnosti tvoří běžný denní řád, s nímž se děti seznámí a který je uspokojuje. Program je pružný, variabilní, vždy připraven reagovat se zřetelem na potřeby vývoje dětí, umožňuje reagovat na neplánované situace, respektuje individuální vývoj každého, dovoluje si i zohlednit náladu dětí. Je přizpůsoben věkově smíšené skupině dětí.Děti mladší se pozorováním starších dětí naučí mnohdy více než pouze vysvětlením učitelkou ve skupině stejně starých dětí. Naopak starší děti se učí ohleduplnosti k mladším dětem a velmi rády aktivně dětem vysvětlují dané situace a mladší kamarády „učí“. Ve smíšené skupině se velmi dobře rozvíjejí sociální vztahy, což je jeden z hlavních cílů předškolního vzdělávání.
Doporučené činnosti v rámci celého dne, které nejsou pevně stanoveny, učitelky plánují a plní v rámci celého dne a podle momentální nálady a potřeby dětí:
Příchod dětí a hry
Při vstupu do třídy se vzájemně přivítá dítě s učitelkou a s ostatními dětmi. Dítě si zvolí, zda si bude hrát samo nebo s kamarády a vybere si činnost, která ho zajímá a uspokojuje.
Ranní kruh
Po volných hrách si děti sesednou do kruhu, který je situován do herny. Cílem ranního kruhu je přivítání a sdílení zážitků, pocitů, názorů, dojmů, …Zde se seznámí s tématem dne, co budou dělat, ze kterých činností si mohou vybrat. Tvar kruhu symbolizuje partnerství všech jeho členů, stmeluje, všichni jsou jeho součástí, nikdo není nadřazený ani podřízený. Kruh je symbolem rovnosti. Vzájemné sdílení posiluje pocit sounáležitosti a o to nám jde. Rozvíjet empatii, poznávat samy sebe, získávat sociální zkušenosti. Kruh je také místem pro nácvik básní, říkadel, hádanek, poslech pohádek nebo řešení problémů, které vzniknou při společných činnostech, kde se hodnotí (pochvala, povzbuzení).
Tělovýchovná chvilka
Po ranním kruhu si zpravidla zacvičíme. Skladbu cvičení volí učitelka nebo se na ni podílí i děti. Zařazujeme lokomoční činnosti (chůze, běh, lezení, skoky), zdravotní cviky zaměřené na jednotlivé části těla, cvičení s hudbou, na říkadla, s náčiním, na nářadí, pohybové hry apod. Základním posláním cvičení je zdravotní prospěšnost a psychické uvolnění.
Činnosti na dané téma
Nabízené činnosti poskytují prostor k tvořivému hledání, objevování, kdy mají děti možnost zažít úspěch. Vždy je dbáno na soukromí dětí, zároveň mají možnost pracovat v různě velkých skupinách i individuálně. Respektujeme vlastní tempo dítěte.
Po ukončení činností se děti opět sejdou v kruhu, kde mohou hodnotit, jak se jim pracovalo, v čem byly úspěšné, které činnosti je nejvíce zaujaly, co se naučily, s kým spolupracovaly, kdo jim popř. pomáhal. Hodnotící kruh probíhá buď před pobytem venku, nebo po návratu před obědem. Je důležitým prvkem sebereflexe, rozvoje souvislého vyjadřování a posiluje sociální vztahy.
Pobyt venku
Doba pro pobyt venku je plánovaná. Pro pobyt venku je využívána zahrada, která slouží zároveň k tělovýchovným aktivitám, tvořivým a námětovým hrám, k poznávání přírody. Děti se také formou vycházky seznamují s okolím MŠ, učí se bezpečnostním návykům na silnici a také je pobyt venku využíván k počátkům zdravého života, děti se učí ekologické a environmentální výchově (přírodu poznávat, užívat a chránit ji).
Hygiena, oběd
Oběd je příležitostí k uspokojování biologické potřeb, ale i k získávání sociální a kulturní zkušenosti. Děti se učí správným návykům při stolování, jsou vedeny pokud možno k sebeobsluze a samostatnosti s přihlédnutím k jejich možnostem. Každé dítě má možnost jíst vlastním tempem.
Odpolední odpočinek
Děti, které tráví v mateřské škole celý den, potřebují čas na odpočinek, odreagování od denních činností. Ukládají se k odpočinku, mohou mít svou oblíbenou plyšovou hračku, poslouchají pohádky, dětskou hudbu, někdy si chtějí povídat. Dětem s nižší potřebou spánku jsou nabízeny individuální tiché činnosti (kreslení, prohlížení knížek, puzzle apod.) s dodržováním pravidla – hraj si tak, abys nerušil kamarády.
Odpolední činnosti
Odpoledne si děti vybírají činnosti dle vlastní volby, navazuje se na dopolední výchovně vzdělávací aktivity, je prostor pro logopedickou prevenci, individuální i skupinovou práci. Rozcházení dětí domů.
Režim dne je uvolněný a variabilní, stanovena je pouze doba jídla a pobytu venku. Během dne se střídají spontánní a řízené činnosti v souladu se zájmy a potřebami dětí.
Stanovené časy jídel a pobytu venku:
svačina: 8:30 - 9:00 hodin
pobyt venku: 9:30 - 11:30 hodin
oběd: 11:30 - 12:15 hodin
svačina: 14:00 – 14:30 hodin
A JAK VYPADÁ DEN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE?
Denní program má strukturu každodenní činnosti, hru a činnosti tvoří běžný denní řád, s nímž se děti seznámí a který je uspokojuje. Program je pružný, variabilní, vždy připraven reagovat se zřetelem na potřeby vývoje dětí, umožňuje reagovat na neplánované situace, respektuje individuální vývoj každého, dovoluje si i zohlednit náladu dětí. Je přizpůsoben věkově smíšené skupině dětí.Děti mladší se pozorováním starších dětí naučí mnohdy více než pouze vysvětlením učitelkou ve skupině stejně starých dětí. Naopak starší děti se učí ohleduplnosti k mladším dětem a velmi rády aktivně dětem vysvětlují dané situace a mladší kamarády „učí“. Ve smíšené skupině se velmi dobře rozvíjejí sociální vztahy, což je jeden z hlavních cílů předškolního vzdělávání.
Doporučené činnosti v rámci celého dne, které nejsou pevně stanoveny, učitelky plánují a plní v rámci celého dne a podle momentální nálady a potřeby dětí:
Příchod dětí a hry
Při vstupu do třídy se vzájemně přivítá dítě s učitelkou a s ostatními dětmi. Dítě si zvolí, zda si bude hrát samo nebo s kamarády a vybere si činnost, která ho zajímá a uspokojuje.
Ranní kruh
Po volných hrách si děti sesednou do kruhu, který je situován do herny. Cílem ranního kruhu je přivítání a sdílení zážitků, pocitů, názorů, dojmů, …Zde se seznámí s tématem dne, co budou dělat, ze kterých činností si mohou vybrat. Tvar kruhu symbolizuje partnerství všech jeho členů, stmeluje, všichni jsou jeho součástí, nikdo není nadřazený ani podřízený. Kruh je symbolem rovnosti. Vzájemné sdílení posiluje pocit sounáležitosti a o to nám jde. Rozvíjet empatii, poznávat samy sebe, získávat sociální zkušenosti. Kruh je také místem pro nácvik básní, říkadel, hádanek, poslech pohádek nebo řešení problémů, které vzniknou při společných činnostech, kde se hodnotí (pochvala, povzbuzení).
Tělovýchovná chvilka
Po ranním kruhu si zpravidla zacvičíme. Skladbu cvičení volí učitelka nebo se na ni podílí i děti. Zařazujeme lokomoční činnosti (chůze, běh, lezení, skoky), zdravotní cviky zaměřené na jednotlivé části těla, cvičení s hudbou, na říkadla, s náčiním, na nářadí, pohybové hry apod. Základním posláním cvičení je zdravotní prospěšnost a psychické uvolnění.
Činnosti na dané téma
Nabízené činnosti poskytují prostor k tvořivému hledání, objevování, kdy mají děti možnost zažít úspěch. Vždy je dbáno na soukromí dětí, zároveň mají možnost pracovat v různě velkých skupinách i individuálně. Respektujeme vlastní tempo dítěte.
Po ukončení činností se děti opět sejdou v kruhu, kde mohou hodnotit, jak se jim pracovalo, v čem byly úspěšné, které činnosti je nejvíce zaujaly, co se naučily, s kým spolupracovaly, kdo jim popř. pomáhal. Hodnotící kruh probíhá buď před pobytem venku, nebo po návratu před obědem. Je důležitým prvkem sebereflexe, rozvoje souvislého vyjadřování a posiluje sociální vztahy.
Pobyt venku
Doba pro pobyt venku je plánovaná. Pro pobyt venku je využívána zahrada, která slouží zároveň k tělovýchovným aktivitám, tvořivým a námětovým hrám, k poznávání přírody. Děti se také formou vycházky seznamují s okolím MŠ, učí se bezpečnostním návykům na silnici a také je pobyt venku využíván k počátkům zdravého života, děti se učí ekologické a environmentální výchově (přírodu poznávat, užívat a chránit ji).
Hygiena, oběd
Oběd je příležitostí k uspokojování biologické potřeb, ale i k získávání sociální a kulturní zkušenosti. Děti se učí správným návykům při stolování, jsou vedeny pokud možno k sebeobsluze a samostatnosti s přihlédnutím k jejich možnostem. Každé dítě má možnost jíst vlastním tempem.
Odpolední odpočinek
Děti, které tráví v mateřské škole celý den, potřebují čas na odpočinek, odreagování od denních činností. Ukládají se k odpočinku, mohou mít svou oblíbenou plyšovou hračku, poslouchají pohádky, dětskou hudbu, někdy si chtějí povídat. Dětem s nižší potřebou spánku jsou nabízeny individuální tiché činnosti (kreslení, prohlížení knížek, puzzle apod.) s dodržováním pravidla – hraj si tak, abys nerušil kamarády.
Odpolední činnosti
Odpoledne si děti vybírají činnosti dle vlastní volby, navazuje se na dopolední výchovně vzdělávací aktivity, je prostor pro logopedickou prevenci, individuální i skupinovou práci. Rozcházení dětí domů.
Jaké jsou platby v MŠ?
Zákonnou povinností zákonných zástupců je hradit v předem stanovený termín úplatu za předškolní vzdělávání a stravné v MŠ, jak je dáno ve školním řádu, směrnici školy o úplatě a ve stravovacím řádu školy.
Úplata je vybírána každý měsíc dle aktuální výše, vždy společně se stravným bezhotovostní formou na účet mateřské školy nejpozději do 25. dne předcházejícího měsíce na měsíc následující - platba na září je splatná do 25. 8. Pro školní rok 2024-2025 je výše úplaty stanovena na 600 Kč. Úplatu za předškolní vzdělávání neplatí děti, pro které je předškolní vzdělávání povinné. V měsících, kdy je provoz MŠ přerušen se úplata poměrově sníží. Nezaplacení úplaty a stravného může být důvodem k ukončení docházky dítěte do MŠ ředitelkou školy.
Nově od 1.9. 2024 rodič, který pobírá přídavek na dítě může být od platby školného osvobozen pokud tuto skutečnost doloží ředitelce MŠ. Více na úřední desce.
Stravné
Věk 2-6 let celý den :
přesnídávka 10,-
oběd 23,-
svačina 9,-
pitný režim 5,-
celkem 47,-
Výpočet stravného na měsíc: 20 pracovních dnů krát 47,- Kč je 940,- Kč na měsíc. Pokud rodič včas dítěti odhlásí stravu, je mu toto částka odečtena.
Částku posílejte na účet MŠ variabilní symbol uvádějte rodné číslo dítěte.
Vyučtování se provádí 2x ročně a to k datu k 31.1 a 30.6.
Jak omluvit dítě a odhlásit stravu? Dítě lze omluvit do 8:00hod. v den nepřítomnosti, možno telefonicky, i SMS zprávou. Po té pracovníci kuchyně nanormují oběda dítě je zaevidováno jako neomluvené a rodič musí stravné za neomluvený den zaplatit.
Úplata je vybírána každý měsíc dle aktuální výše, vždy společně se stravným bezhotovostní formou na účet mateřské školy nejpozději do 25. dne předcházejícího měsíce na měsíc následující - platba na září je splatná do 25. 8. Pro školní rok 2024-2025 je výše úplaty stanovena na 600 Kč. Úplatu za předškolní vzdělávání neplatí děti, pro které je předškolní vzdělávání povinné. V měsících, kdy je provoz MŠ přerušen se úplata poměrově sníží. Nezaplacení úplaty a stravného může být důvodem k ukončení docházky dítěte do MŠ ředitelkou školy.
Nově od 1.9. 2024 rodič, který pobírá přídavek na dítě může být od platby školného osvobozen pokud tuto skutečnost doloží ředitelce MŠ. Více na úřední desce.
Stravné
Věk 2-6 let celý den :
přesnídávka 10,-
oběd 23,-
svačina 9,-
pitný režim 5,-
celkem 47,-
Výpočet stravného na měsíc: 20 pracovních dnů krát 47,- Kč je 940,- Kč na měsíc. Pokud rodič včas dítěti odhlásí stravu, je mu toto částka odečtena.
Částku posílejte na účet MŠ variabilní symbol uvádějte rodné číslo dítěte.
Vyučtování se provádí 2x ročně a to k datu k 31.1 a 30.6.
Jak omluvit dítě a odhlásit stravu? Dítě lze omluvit do 8:00hod. v den nepřítomnosti, možno telefonicky, i SMS zprávou. Po té pracovníci kuchyně nanormují oběda dítě je zaevidováno jako neomluvené a rodič musí stravné za neomluvený den zaplatit.
Co dítě potřebuje do MŠ?
Mít své věci podepsané !!
Pevné přezůvky - ne pantofle typu cross, ne měkké plyšové hadrové.
Pohodlné oblečení, které si zvládne svléknout a obléknout. Do třídy, elasťáčky, tepláčky.
Oblečení na ven (nemůže mít to co mělo ve třídě, převlékáme se). Vhodné oblečení a obutí dle aktuálního počasí, chodíme ven na zahradu, na písek, do lesa .Uvítáme „pracovní oblečení“, které si může dítě umazat, dále potřebuje holínky. Náhradní oblečení pro případnou nehodu(polití, počůrání a pod.)Spodní prádlo, ponožky, tričko, tepláčky.
Pevné přezůvky - ne pantofle typu cross, ne měkké plyšové hadrové.
Pohodlné oblečení, které si zvládne svléknout a obléknout. Do třídy, elasťáčky, tepláčky.
Oblečení na ven (nemůže mít to co mělo ve třídě, převlékáme se). Vhodné oblečení a obutí dle aktuálního počasí, chodíme ven na zahradu, na písek, do lesa .Uvítáme „pracovní oblečení“, které si může dítě umazat, dále potřebuje holínky. Náhradní oblečení pro případnou nehodu(polití, počůrání a pod.)Spodní prádlo, ponožky, tričko, tepláčky.